dinsdag 5 februari 2013

Initiatief voor de Jeugdtuinen Enschede


“Als je iets wilt, spant de hele wereld samen
om je daarbij te helpen.”
Paolo Coelho



Toen ik (Esther Heupers) het idee van Jeugdtuinen twee jaar geleden lanceerde bij de gemeente, was ik zelf nog erg druk met andere zaken. Ondanks het enthousiasme bij de gemeente, had ik zelf teveel andere bezigheden om dit idee uit te werken. Toch bleef het idee wel in mijn hoofd zitten. Gelukkig had ik in september 2012 weer wat meer tijd over en heb ik begin september om tafel gezeten met medewerkers van de stadsdeelbeheer Enschede Noord en de kinderboerderij Noord.

Sinds de laatste bijeenkomst in december lijkt het wel of de hele kosmos in beweging is gezet om dit idee een goede start te geven: na het plaatsen van een oproepje op de website ‘de weekkrant.nl’, werd ik gebeld door de TC Tubantia voor een interview. Vervolgens mailde de ‘Huis aan Huis Enschede’ voor een interview. Ondertussen meldden zich steeds meer vrijwilligers aan (we hebben nu al meer dan tien zeer enthousiaste en kundige vrijwilligers) en kwam de gemeente met het voorstel om samen met ons en een aantal raadsleden, al fietsend door de wijk naar een geschikte locatie in de wijk te zoeken. Ook hebben zich al andere organisaties gemeld die vergelijkbare of verwante projecten hebben opgezet.

Op het moment dat de locatie bekend is, kunnen we al onze ideeën verder gaan uitwerken, zodat hopelijk in april/mei de eerste zaadjes gezaaid kunnen worden.

Hieronder een foto van een deel van de groep vrijwilligers met een paar kinderen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten